Some opinions about my Liszt´s CD


We're finding your readings to be unusually thought-provoking and highly expressive. We've been discussing them at some length - in particular, the ways in which ventures like yours are opening up what really is an unprecedented approach to nineteenth-century performance.

(George Barth and Kumaran Arul, Stanford University, USA)

I have enjoyed listening to it very much. It's remarkable music, of course, and the arrangements also work very well. The piano makes an intriguing contribution to the sonorities which, on top of the distanced compositional style, alienates the pieces even more. I like that. Your sensitive playing contributes to just the same effect, so that the whole programme seems other-worldly in a very interesting way. I'm pleased to see players taking seriously the evidence of early recordings. What we could or should learn from them is a surprisingly complicated issue, practically and philosophically, but copying the styles they document is a highly informative and thought-provoking task with a lot to teach us about the nature of music.

(Daniel Leech-Wilkinson, King´s College, London)

Liszt: Complete cello and piano works

En los últimos años se han realizado importantes avances en el campo de la reconstrucción de las técnicas y usos interpretativos de la música compuesta hasta la muerte de Beethoven, pero no ha ocurrido lo mismo en lo referente a la música romántica y postromántica. En este sentido, el presente disco reivindica estas técnicas instrumentales basándose en la documentación, pero también en los registros fonográficos con los que contamos a partir de finales de la década de 1880, redescubriendo una tradición que difiere de manera radical con el concepto que se tiene en la actualidad de la música de este período. Trino Zurita con su violoncello Francesco Lazzaretti de 1893 y Antonio Simón con el piano Èrard de 1884 recuperan para nosotros este estilo interpretativo del último cuarto del siglo XIX con una habilidad y musicalidad encomiables, su interpretación sabe expresar a la perfección toda la amargura del último Liszt.

(David Mayen, HIFI-live, 16/11/2012)

Dear my colleagues, thank you so much for your kind words.


No hay comentarios:

Publicar un comentario