We're finding your readings to be unusually thought-provoking and highly expressive. We've been discussing them at some length - in particular, the ways in which ventures like yours are opening up what really is an unprecedented approach to nineteenth-century performance.
(George Barth and Kumaran Arul, Stanford University, USA)
I have enjoyed listening to it very much.
It's remarkable music, of course, and the arrangements also work
very well. The piano makes an intriguing contribution to the
sonorities which, on top of the distanced compositional style,
alienates the pieces even more. I like that. Your sensitive playing
contributes to just the same effect, so that the whole programme
seems other-worldly in a very interesting way. I'm pleased to see players taking seriously the evidence of early
recordings. What we could or should learn from them is a surprisingly
complicated issue, practically and philosophically, but copying the
styles they document is a highly informative and thought-provoking task
with a lot to teach us about the nature of music.
(Daniel Leech-Wilkinson, King´s College, London)
Liszt: Complete cello and piano works
En los últimos años se han
realizado importantes avances en el campo de la reconstrucción de las técnicas
y usos interpretativos de la música compuesta hasta la muerte de Beethoven, pero
no ha ocurrido lo mismo en lo referente a la música romántica y postromántica.
En este sentido, el presente disco reivindica estas técnicas instrumentales
basándose en la documentación, pero también en los registros fonográficos con
los que contamos a partir de finales de la década de 1880, redescubriendo una
tradición que difiere de manera radical con el concepto que se tiene en la
actualidad de la música de este período. Trino Zurita con su violoncello
Francesco Lazzaretti de 1893 y Antonio Simón con el piano Èrard de 1884
recuperan para nosotros este estilo interpretativo del último cuarto del siglo
XIX con una habilidad y musicalidad encomiables, su interpretación sabe
expresar a la perfección toda la amargura del último Liszt.
(David Mayen, HIFI-live, 16/11/2012)
Dear my colleagues, thank you so much for your kind words.
No hay comentarios:
Publicar un comentario